Sunday, December 28, 2014

Day 25: Pesawat Air Asia QZ8501 Dilapor Hilang.

Assalamualaikum.

30DaysChallenge-Day 25

Hari ini tajuk 30DaysChallenge adalah Berita Terkini Hari Ini Yang Aku Baca.

Okay.
Rutin aku setiap pagi adalah menggapai Handphone dan Tab.

Aku akan cek whatsapp, facebook dan instagram.
Okay. Instagram tu memang merosakkan rutin pagi aku sebab aku akan meluangkan banyak masa untuk skroll instagram dan resultnya adalah aku malas nak bangun dari katil.

Hari ini, seperti biasa. Aku memulakan hari aku dengan menggapai handphone.
and berita first yang aku baca adalah tentang:
Kehilangan Air Asia QZ8501.

Boleh Baca--> Sini Untuk Maklumat Lanjut

Dimaklumkan penerbangan Air Asia QZ8501 yang berlepas dari Surabaya, Indonesia ke Singapura telah hilang komunikasi dari Menara Kawalan. Pesawat membawa 155 Penumpang Dan 7 Anak Kapal. 156 Rakyat Indonesia, 3 Orang Rakyat Korea, Seorang Rakyat Malaysia, Singapura dan British.

Terkejut aku bila baca berita ni. Belum lagi hilang sayu MH370 dan MH17, kita sudah digemparkan lagi dengan kehilangan pesawat ni. Sejak-sejak ni, banyak sangat berita dari bidang penerbangan.

Hmm,
Apa-apapun yang berlaku. Aku doakan semuanya berjalan dengan lancar dan dipermudahkan urusan oleh-Nya.
Tidak lupa juga kepada Mangsa Banjir di Malaysia. Semoga tabah ye, semua.
Doa kami dari sini tidak pernah putus untuk kamu semua.

Thanks For Reading.
Bye. 

No comments:

Post a Comment