Friday, August 23, 2013

Universal Studios Singapore


Assalamualaikum.

After i came back from Egypt and spent almost a month and half at home doing  nothing. I always wanted to have a vacation, and alhamdulillah. Allah had granted my wish. I had my Hip-Hip Hooray time at Universal Studios Singapore last two weeks.

bajetkan buat gambar besar. awal2 entry.


TeeHee


~ :D

Ok. Sangatlah lame-o aku rasa. Padahal dah berpuluh ribu orang masuk USS tu, aku baru sekarang nak kecoh. 

First of all, aku pergi under package. 1 person Rm190 (adult). Pasal aku ni tinggal dekat johor je, jadi amatlah senang. Kitorang balik hari jee :) *keningkening.

Kitorang pergi naik bas and bertolak dalam pukul 8pagi, walaupun jarak johor dengan singapore ni memanglah sekangkang kera tapi mengambil masa dalam 3 jam. yelah, ada pemeriksaan kastam bagai kan. hmmph.*rolling eyes*. and akhirnya kitorang sampai dalam pukul 11pagi. lewat satu jam dari yang dijangkakan.

Turun je bas. Aku dengar ada orang cakap.

"Laa, panas rupanya. Aku fikirkan singapore sejuk"

oh maii! tidakkah kau tahu Malaysia dan Singapura berada di garisan khatulistiwa yang sama??
Tidakkah kau tauuuuu???

Tersangatlah over tau orang tu nak buat lawak.

For uolls infokan, map USS ni, kalau ikut kepala otak aku. Dia berbentuk bulat. and impossible untuk korang ter-miss tempat2 menarik kat situ sebab korang akan jalan ikut bulatan tu, sampailah korang jumpa stesyen first korang balik and ada 7 tempat menarik yang ada dekat sini.

1) Madagascar
2)Lost World
3)Far Far Away: shrek, fairy godmother, etc
4)Sci-fi city
5)Ancient Egypt
6) New York
7) Hollywood

Siapa yang gila bergambar, memang lagi menggila pergi tempat ni. Sebab tempat ni memang super awesome *senyumnampakgigi*. Tapi, kalau yang jenis macam aku, lebih suka main game dorang yang gempak tu. Lupakan jelah nak bergambar dengan maskot2 dorang yang menarik tu. Korang ada queue yang panjang untuk korang beratur, sebab manusia punyalah banyak gila nak naik benda2 yang gempak tu.


Gambar dekat atas tu, ride pertama yang aku naik. Ni dekat bahagian Madagascar. Sesuai untuk semua peringkat umur. Memang syok gile. Ok. serius. Sebenarnya kalau aku cakap betapa syoknya aku, memang takkan habis sebab tempat ni memang syokkk gilerrrr-gileeerrrr.


Haa! Inilah istana Far Far Away kingdomnya. Dalam ni ada wayang 4D. 


Entrance ke Jurassic Park, dalam ni uolls, boleh main canopy walk and ada satu game budak2 aka flying dinasours.

Siapa kata dalam usia muda kita tak boleh berjimba-jimba di Hollywood & New York kann?


Rumah Shrek :)

Ok. Dalam rumah shrek ni tak ada apa2 k. nothing.

 

Ancient Egypt

Dekat Ancient Egypt, ada satu roller coaster yang best gilerrzz and teramatlah rugi bagi siapa yang dah pergi USS ni tapi tak naik roller coaster tu. Roller coaster yang ada backward movement. Haa!! gempak kan?


 
      Woah! this one really extreme. Roller coaster ni terletak di Sci-Fi city. Dimana terletaknya segala anak beranak transformer. Roller coaster yang berbelit ni.... Pergh! Susahlah aku nak cerita. Kegempakan dia memang teramat mengujakan hati aku. Susah betul. Dia dah buat jantung aku berdegap-degup nak naik tapi dia TUTUP. Memanglah amat Kuanggg kann?? Menangis aku dalam hati tauu~. 



Gambar kat atas ni antara maskot2 yang sempat kitorang amik and the best one was the bumblebee. Comel gileee.. Sumpah awesome yang tak terhingga nampak autobot yang boleh bergerak. Maacaaam realllzz.

Ok. aku rasa cukuplah kan gambar. Kalau nak tengok gambar-gambar yang lain, bolehlah tunggu aku upload dekat FB. Hehe.

Dekat sini Dinasour dilarang merokok tapi Orang boleh. Ehh?


Then,Kitorang bertolak balik pukul 8malam and sampai johor balik dalam pukul 10malam. Lepastu, makan and balik terus tido. Lepakk gile sebab memang dah seharian penat main dekat sana. Even 2,3 hari lepas pergi pun, berborak tak habis2 pasal USS, memang excited terlampau. Ni baru pergi USS, belum pergi Hong Kong Disneyland. Aikk? *kerutkening* Mungkinkahh???

Wednesday,
28 August 2013



15 comments:

  1. USS seriously gempak kan? dah pernah pergi haritu and rasa tak puas. tengok roller coaster yang kat sci-fi city tu pon dah berdegup je jantung. tak naik pon roller coaster tu. yg kat ancient egypt roller coaster pon saya dah rasa mcm nak mati je. takut, sumpah tak nak roller coaster daaaaa. hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha. betul2x. Yg dekat Ancient Egypt tu memang superb best. :)

      Delete
  2. bestnya.. saya tak pernah p lagi.. nak p tp ada je halangan hehe.... Insha Allah ada rezeki nak p la... hehe...

    ReplyDelete
  3. wahhh bestnya...teringin nak g sana...='(

    ReplyDelete
  4. tmpat tu mmang gempak gila xD kak nuha update entry pon gmpak gila xD

    ReplyDelete
  5. bestnyee..bile la sampai rezeki nak g sini nih >.<

    ReplyDelete
  6. sumpah jeles...heheheh...xdapat2 lagi smpai sini.. :(
    harap2 ade rezeki pergi USS... amin

    ReplyDelete