Friday, November 9, 2012

Alexandria atau Iskandaria?

Assalamualaikum dan selamat pagi.

   Salam pertemuan di mana aku amat stress sekarang ni. arggh! giler punye serabut. Dari semalam aku x dapat tidur sampailah azan subuh berkumandang. Kawan2 aku sekarang masih sedap dibuai mimpi dan aku tercangak depan laptop ni sambil nak isi masa lapang aku yang terbuang yang sepatutnye aku pun dah dibuai mimpi sekali. Pewh, korang mesti x dapat bayangkan betape bosannye aku baring macam orang sakit selama hampir 5 jam x buat ape2. buka mata. tutup mata. buka mata. tutup mata. 5 jam tu aku patut tido beb !!bukan tercelik. gila macam nak tumbuk diri sendiri.

   Mungkin ini penangan cappucino yang aku minum 8jam yang lalu. Entah berape kepekatan caffein dia pun aku tak tahu. Seriyes aku memang bingit. Pukul 10pagi jap lagi kena bedah katak. gilerr tension. (ok,tak masuk topik! dari aku tercangak membazir mase lagi baik aku tulis blog!)

Alexandria atau Iskandaria?

:D *Tunjuk gigi.

      Alexandria atau iskandaria? heee.. saje jek bagi tajuk entri yang cuak. haha. due2 same jek. Hari ni aku nak hapdate blog pasal lawatan aku ke Alexandria.

       First tempat yang aku pergi adalah citadel @ kubu sultan salehudin al-ayubi. Sama macam dekat cairo hari tu kann? tapi tu kubu lain.. ni lain. Tengok gambar bawah.

Lawa kan kubu dia? btw: nampak cam berwawasan x? ahaks :P

    kat sini, aku beli postcard-5geneh. Postcard yang ade gambar sume tempat perlancongan. hehe.

x buat papepun kat sini. Amik gambar jek. Pastu, next destination!

Naik bas dulu sebelum ke destinasi seterusnya

dan tempatnya adalah......



   Ok. Krik.krik.krik. Aku tak ingat sangatlah ape tempat ni. Tapi yang pasti nama dia medan masjid sebab dia ada 4 ke 5 masjid dalam satu tempat and dekat situ banyaklah makam2 ulama termasuklah makam 3 orang cicit Nabi Muhammad S.A.W.

  Kemudian, kitorang ke Library yang terkenal uwh...library yang besar uwh...dan merayaulah kitorang kat sana..

k, ni aku bajet baca buku. tapi xpown :P

ok, ni pown bajet.

    Memang besawlah library ni. Kalau x percaya: datang tengok sendiri! Pasal aku xde amik gambar luar library. So, aku letak gambar yang aku pergi masa hari lain.





gambar kat atas tu adalah gambar pemandangan luar library alexandria.harap maklum. Sekali masuk library=2geneh aka rm1.

Finally, bye2.

#blog ni banyak gambar aku sebab ini blog aku. HARAP MAKLUM! 





No comments:

Post a Comment