Thursday, October 10, 2013

SINUHA

Assalamualaikum.

Siapa SINUHA?
Seorang part-time blogger yang berblogging since 2012 dan seorang pelajar yang berfikiran positif. Berblogging hanya suka-suka dan untuk mengabadikan kenangan. Belajar untuk bina masa depan lebih cerah kerana hanya berbekalkan lampu kalimantang tidak cukup pada zaman ini walhal spotlight lebih cerah! ehh??

Kenapa SINUHA?

Mungkin ramai yang tertanya-tanya kenapa SINUHA? Alaa~ Aku tau korang mesti tertanya-tanya punyee. Kalau tak tanya biar aku bagitahu. Aku guna nama SINUHA untuk twitter aku, masa zaman first year. Pastu, semua kawan2 tanye:

"Nama apa SINUHA?"
"Apa maksud?"
"Pelikkkks jek!"

Alaa. Biasalah, masa baru-baru masuk kelas persediaan. Mana rapat dengan semua orang lagi. Sekarang, Alhamdulillah. :)

Pelik tak pelik. Alaa biarlah. 

Sebenarnya nama tu datang dari nama aku sendiri SIti NUr HAjjar. Hah! and now u get it!
Mula-mula takut juga kalau takde maksud. Lagi-lagi dulu twitter tengah mainstream, tau je ada yang panggil aku SINUHA, gune nama twitter aku tuuu. Mula-mula macam pelikk jek aku dengar, tapi lama-lama aku tak kisah Sebab SINUHA pun ada maksudnya yang tersendiri. Smile :)

Nuha sebenarnya bermaksud orang yang berfikir/berakal dalam bahasa arab. Jadi, aku anggap je bila orang yang gelar aku SINUHA, panggil aku SI yang berfikir/berakal. Smart kan ? padanlah aku makin bijak jek semenjak dua menjak ni. Ihiks ^_^

Lastly,
Enjoy reading, friends :)
Kalau ada yang macam terkasar bahasa tu, lembutkan guna softlan.
Kalau ada entry busuk, kau guna downy.

11 comments:

  1. Hehe cute & brilliant :) Now barulaa tau ape makne SINUHA tu :D happy blogging! :D

    ReplyDelete
  2. makna yg bagus dan elok.. slm kenal sinuha.. >_<

    ReplyDelete
  3. oo baru tau.. sinuha pun sedap jugak disebut.. hehe

    ReplyDelete
  4. shortform dari nama awak rupanya :)

    ReplyDelete
  5. hai! :)
    seorang pelajar yang berfikiran positif? :) good good! :)
    nanti boleh bagi tips I mean buat entri about mcm mana sis fikir positif. ='D

    so baguslah kalau nama ada maksud. =')
    sy pun kdg takut gak nak bagi nama kat blog ke.. takut tkda maksud ><

    ReplyDelete
  6. Wah.. Baru tahu. Ingat nama akak nuha. Tapi cun lah nama tu. Ihihi.. :D Gabung2 pun ada maksud juga ya!

    ReplyDelete
  7. Salam sinuha... awk ni comellah... umor berapa awak? akak ke adik ni? kite 23 tahun ni, macam akak je...heheheh tq join giveaway... salam persahabatan ye.. :D

    ReplyDelete
  8. haiii sinuha. nice name. selamat berkenalan heeee.
    ntyyy follow laaa kitaa balik kat insta/twitter. haha :)

    p/s: ig.\/twitter : ehhfaraa

    ReplyDelete