Wednesday, January 16, 2013

Final Sem 1- Berjimba Di CR

Exam budak dentistry habis pukul 11tengahari tepat di Lotfi hall.
tapi.

aku dan beberapa kawan lain hanya boleh berjimba 75peratus sahaja kerana kitorang belum hamekk exam kelas arab. Masa selak-selak buku tu fikir senanglah exam arab tu. Yelah, Mustawa (level) 1, takkan lah susah kot. Haza, hazihi, ana , anti tapi TUP.TUP.TUP.

peluh merembes di dahi. Lap peluh. Perah peluh di baldi. Makk aii banyak gila peluh sampai penuh satu baldi. (kelas kau Jah,, merepek no satu!)

Then, akibat ketidakpuasan hati kerana rasa macam ni bukan level kitorang , ditambah pulak tiada pegawai yang menjaga exam (seperti exam spm), maka kami semua dah membuat keputusan untuk berbincang. (err. jujur sangat ke?) Argh. persetankan segala. Ada aku keesahhh!

and sangat bernasib baik. thanks to du'a. orang arab yang jaga kitorang exam untuk learning session (ala-ala spelling) membantu kitorang. So, xdelah lost mana ,disaat ingin membezakan di antara ha pedas dengan ha simpul atau huruf dhod dengan huruf dal. Alhamdulillah. :)

and actually, after exam, aku sedikit down. mungkin amygdalase(betul ke eja?)ku sudah lama tidak berfungsi di bahagian emotion-emotion sedih. jadi dia berfungsi dengan baiknya pada malam itu. kenapa ia boleh berfungsi dan menyebabkan aku down? hmm,, biarlah si-Dia jek yang tahu.

" Dan rahsiakanlah perkataanmu atau nyatakanlah (sama sahaja keadaannya dengan Allah)kerana dengan sesungguhnya, Dia Maha Mengetahui segala isi hati"
Al-Mulk 67:13

tapi beb relaxx, aku tetap berjimba sebab dah habis exam kot. Jangan disia-siakan peluang ini! Makanya, aku dan beberapa kawan aku sudah membuat keputusan untuk berjimba-jimba di CR-Coffee Roastery.
and aku amat berbangga kerana aku dapat habiskan semua makanan tersebut. hehe. mungkin memang dilahirkan sebagai insan pelahap.

oopsie, lupe sebelum lepak CR untuk kepuasan nafsu makan yang sebenar, kitorang lepak dulu di Coffee Bean. Menyemak mengikut segerombolan pelajar yang memang tengah nak berjimba jugak.

Maaf tiada gambar sesuai di coffea bean.Downlah katekan. Gambar diambil  di tingkat atas coffee  bean yang ada
restaurant morri shushi.

bagus jugaklah sediakan satu tempat untuk merangsang kreativiti seperti ni. Sambil tunggu-tunggu makanan bolehlah main colour-colour, buat-buat ucapan, xdelah membazir masa ye dokk? Otak pulak bergerak.Pastu ditampal pulak tu. betul2 rasa segala usaha itu dihargai. Senyum nampak gigi. :D

antara kesan-kesan manusia kreatif terdahulu. aku punya? biarlah rahsia. 

Lepas jerk melepak-lepak di coffee bean, agak2 dah rasa macam cukup masanya kaki ni berambus dari kedai coffee bean tu, maka kami pun membawa diri ke coffee roastery yang terletak selang beberapa kedai jek dari coffee bean.

gambar blur. 
walaupun makanan CR ini dianggap makanan kelas pertama. Namun, ada kekurangannya. Tak cukup duit nak bayar elektrik. Tempat makan? lampu suam-suam kuku jek. Haiyaa.. untuk orang dating sesuai ar.. untuk remaja seperti kami ni perlukan tempat yang terang benderang. (sorry banyak kompelain. harap pihak pengurus coffee roastery tidak mengambil tindakan dengan memasang lampu kalimantang)

macam panjang jek entri kali ni. Bila panjang mulalah rasa macam "macam banyak jek aku merepek". 
ok lastly, nak cakap satu jek:

Best melepak dengan geng2 ulun nuha kembali. Setelah sekian lama.T_T  Rindu sheshangat. Semoga ukhuwah kita berkekalan sampai bila-bila. Ukhwah till jannah. Insya-Allah

sifat pelahap memang benar terdidik dalam diri. hanya makanan rumput untuk sang kambing jek aku tinggalkan.
credit to zatizul for the pic. Thanks. :)











1 comment: