Sunday, September 22, 2013

Ku Sangkakan Panas Hingga Ke Petang, rupanya..

Assalamualaikum,

Masa zaman aku sekolah dulu, kalau orang tanya

"Apa cita-cita?".

Aku mesti jawab yang tinggi-tinggi. Nak the BEST gitu. Walaupun zaman sekolah menengah, ada keraguan. Alhamdulillah. Aku dapat achieve target. Then, people start to ask some more serious question.

"Apa plan lepas ni?"

and then, takdir membawa aku ke bidang Dentistry and dapat further my studies dekat overseas(egypt).
The moment was really great. Rasa memang semua susah payah terbalas.

Time kena tegur dengan Cikgu Chemist sebab tidur dalam kelas. Kena marah dengan kawan meja sebelah. Kena belajar tak kira masa, even kalau boleh waktu makan pun nak skip. Memang time nak dekat SPM saat yang mengGILAkan and walaumacammanapun I think it worth it.

and then, Alhamdulillah, Aku sampai Egypt and It was great. Aku dapat pengalaman baru. Kawan-kawan baru. Suasana baru. Memang tak pernah aku terfikir nak buat degree dekat tempat lain walaupun Egypt ni banyak kekurangan.

Tapi, pasal pergolakan yang ada dekat mesir. Aku confused. Memang tak tahu nak buat apa. Pulang ke Malaysia atau Balik ke Egypt semula. Parents menggalakkan aku pulang ke Malaysia sebab isu keselamatan. Kawan-kawan 50/50. Aku? 

     *)*^&(^*$$#@$#$%$^
*julingmata*

24 September ni akan ada pendaftaran untuk pelajar Mesir yang ingin sambung pelajaran mereka ke Malaysia. Haa, aku salah soranglah tu. Inilah yang orang katakan
"Ku Sangkakan Panas Hingga Ke Petang, Rupanya Hujan Di Tengahhari". 
Aku harap semua yang membaca doakan yang terbaik untuk aku. Perjalanan aku masih jauh untuk capai cita-cita aku. 

*tutupmata* and try to keep motivated. :)


Yeah. It is just the beginning. 


Sinuha
23/9/2013

4 comments:

  1. seronoknya..apapun pilihlah mana yg baik.. ;) semoga berjaya

    ReplyDelete
  2. Sepupu suami OKje ada yg belajar kat sini Nuha dah balik dan sambung kat Bandung pulak!

    ReplyDelete