Monday, October 29, 2012

Mansyiah

Tersebutlah kisaaah~~
Pasal satu tempat di Egypt yang bernama Mansyiah. Mansyiah???
Aku tak tahu apa maknanya yang aku tahu mansyiah ni tempat shopping.. klu dekat Malaysia tu tempat ni setaraf dengan Jalan TAR. Kat sini macam-macam ada. Dari jubah, tudung, alatan memasak, alat tulis, selimut, toto, selipar..bla..bla..bla.. kira semua adalah.

   Balik jek dari Mansyiah, aku terus nak hapdate belog ni. yelah, new bloggers laa kateerkkaannn.. heksaited lah sikit. bwahahaha. :D

Pemandangan di Mansyiah. 

  Mansyiah ni dipenuhi bangunan-bangunan dan tanpa disedari dia memang terbahagi kepada blok-blok yang tersendiri. Contohnya, kalau dekat satu tempat ni penuh dengan tudung dan kain jek. pastu, satu bahagian lagi penuh dengan alat elektronik. Kalau dah lama duduk sini memang senanglah nak shopping tapi kalau yang new beginners tu... ehem*batuk2. Paham2 jeklah.

kudaku lari gagah berani..hewhewhew

Kat sini pun ada taman untuk meLEPAK!
   Pasal Mansyiah ni memang besar dan berliku-liku. Kitorang sebagai perantau ada kompas free di sini and ia adalah my uncle with his horse.

pakcik aku naik kuda batu..ngeehee  :D

   Patung ni memang berguna untuk kitorang sebab kalau sesat jek...

"eh, kau kat mana ni?"
"Belakang ekor kuda ke kepala kuda?"
"Kanan kuda ke Kiri Kuda?"
"Dah jauh giler ke dari Uncle Kuda??"
"Tengah makan kacang kuda??? Err =_="?"

   Kesimpulannya, memang kalau sesat Pakcik Kuda ni yang selalu membantu. Big Thanks to him. I think we should treat him kacang kuda one day. hehe. and lastly for this entry.

OF COURSE, my picture! 
    Aku dah habaq x kat hampa suma ? yang aku pegi ni time aku temankan kawan aku cari alat tuliyh dia.. Haa! pasal maleh nak kuak dengan sepantaih kilat aku pakai tudung hendon kawan aku,umi tapi still sempat haku hamekk kameyra sebab nak masukkan kisah mansyiah dalam blog. mwehehehe.. and lastly end up, amik gambak berpakaian kayak makcik pergi pasar. *err, mansyiah memang macam pasar pun..

Hokayy,, buhbye2 shumer. moga ketemu lagi yaa...

No comments:

Post a Comment